В ОДМВР-Пазарджик обаче има наказателно призводство по случая
В Общинска избирателна комисия Пазарджик е постъпило писмо с вх. № 582 от 29.10.2025 г., изпратено от Централната избирателна комисия, към което е приложен списък, съдържащ имената на членовете на СИК, които са предали в ОИК Пазарджик протоколите на СИК с номера, както следва: СИК 131900004, СИК 131900007, СИК 131900008, СИК 131900009, СИК 131900021, СИК 131900026, СИК 131900036, СИК 131900047, СИК 131900059, СИК 131900063, СИК 131900066, СИК 131900092, СИК 131900158, СИК 131900164, СИК 131900175, СИК 131900182, СИК 131900186, СИК 131900202, от новите избори за общински съветници в община Пазарджик на 12 октомври 2025 г., които са присъствали при въвеждането на данните в изчислителния пункт и са подписали приемо-предавателните разписки. Към писмото са приложени и копия от приемо-предавателните разписки, удостоверяващи предаването и приемането на същите протоколи, и са дадени указания за предприемане на действия по компетентност и ангажиране на административнонаказателната отговорност на членовете на СИК.
За да се произнесе, Общинска избирателна комисия Пазарджик приема следното:
Писмо с вх. № 582 от 29.10.2025 г. е изпратено от ЦИК на ОИК Пазарджик по повод констатираното при повторното въвеждане на данните от секционните протоколи, извършено от „Информационно обслужване“ АД съществено несъответствие между отразените в протоколите на гореизброените секционните избирателни комисии (СИК) данни и обобщените резултати от въвеждането. По-конкретно, при това повторно въвеждане в секционните протоколи на тези осемнадесет СИК е установена концентрация на преференциален вот за кандидат №105 от листата на ПП „Възраждане“, като за същия са отчетени 114 преференциални гласа повече, отколкото са предпочитанията за този кандидат, вписани в протоколите на СИК. Установено бе също така, че с тези 114 гласа е намален броят на преференциите, отчетени за други кандидати от същата листа. Избирателните секции, в протоколите на които са установени тези фрапиращи несъответствия, са посочените по-горе.
В тази връзка ОИК Пазарджик постанови свое Решение № 223-НМИ / 20.10.2025 г., с което одобри проект на сигнал до Окръжна прокуратура Пазарджик, касаещ случилото се в Изчислителния пункт при въвеждане на данните с резултатите от гласуването на 12 октомври 2025 година, за които в базата данни са въведени погрешни числа за преференциите на кандидата под №105 от кандидатската листа на ПП ВЪЗРАЖДАНЕ. На 21.10.2025 година сигналът беше подаден в Окръжна прокуратура Пазарджик, където получи входящ № 2672 / 21.10.2025 г.
На 30.10.2025 г. председателят на ОИК Пазарджик направи справка в Окръжна прокуратура относно движението на преписката по сигнала, при която установи, че същия е препратен по компетентност на РП Пазарджик, където по него е образувано досъдебно производство – ЗМ №211/2025 г. по описа на ОДМВР Пазарджик, пр. пр. №6617/25 г., за евентуално престъпление по чл.169 НК / Чл. 169. (Изм. – ДВ, бр. 103 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г., доп. – ДВ, бр. 19 от 2014 г., в сила от 05.03.2014 г., изм. – ДВ, бр. 74 от 2015 г.) Длъжностно лице, както и лице от състава на избирателна комисия, което наруши тайната на гласуването или по какъвто и да е начин преправи резултат от избори, или референдум се наказва с лишаване от свобода от една до пет години/.
С оглед на горното и като взе предвид разпоредбата на чл. 33, ал. 1 и ал. 2 от ЗАНН, съгласно която наказателната отговорност е с приоритет над административната, и с оглед на правната недопустимост на дублирането на административнонаказателната и наказателната отговорност, Общинска избирателна комисия Пазарджик приема, че образуваното наказателно производство – ЗМ №211/2025 г. по описа на ОДМВР Пазарджик по чл.169 НК, представлява законна пречка срещу лицата, посочени в приложения към писмото на ЦИК списък, да се образува административнонаказателно производство за нарушение на Изборния кодекс, извършено от тях при и по повод предаването на протоколите от новите избори за общински съветници в община Пазарджик, проведени на 12 октомври 2025 г., присъствието им в Изчислителния пункт при въвеждането на данните от тези протоколи и под писването от тях на приемо-предавателните разписки. Спазването на предписанията на чл. 33, ал. 1 и ал. 2 от ЗАНН е надежден механизъм за предотвратяване на нарушения на принципа „Non bis in idem“ при паралелно провеждани административнонаказателни и наказателни производства, защото императивно изключва подобна процесуална ситуация.
Предвид изложеното и на основание чл. 87, ал.1, т.1, т.2 и т. 22 от Изборния кодекс, във връзка с чл.33, ал.1 от Закона за административните нарушения и наказания, ОИК – Пазарджик
РЕШИ:
НЕ ОБРАЗУВА административнонаказателно производство за търсене на административнонаказателна отговорност на членовете на СИК 131900004, СИК 131900007, СИК 131900008, СИК 131900009, СИК 131900021, СИК 131900026, СИК 131900036, СИК 131900047, СИК 131900059, СИК 131900063, СИК 131900066, СИК 131900092, СИК 131900158, СИК 131900164, СИК 131900175, СИК 131900182, СИК 131900186 и на СИК 131900202 за нарушение на Изборния кодекс, извършено от тях при и по повод предаването на протоколите от новите избори за общински съветници в община Пазарджик, проведени на 12 октомври 2025 г., присъствието им в Изчислителния пункт при въвеждането на данните от тези протоколи и под писването от тях на приемо-предавателните разписки, поради наличие на образувано наказателно производство – ЗМ №211/2025 г. по описа на ОДМВР Пазарджик, със същия предмет.
Решението подлежи на оспорване в тридневен срок от обявяването му, по реда на чл. 88 от ИК.





