Покачването на цените през последните месеци усеща всяко домакинство. Хранителни продукти, горива и битови сметки оскъпяват ежедневието, а това пряко влияе върху потребителските навици на българите.
По-малко покупки, повече изчисления
Все повече хора следят промоциите и сравняват цените преди да купят. Супермаркетите отчитат ръст в продажбите на продукти „под собствена марка“, тъй като те често са по-евтини алтернативи.
Приоритет: основните нужди
Наблюдава се свиване на разходите за дрехи, техника и развлечения. Хората отделят по-голямата част от бюджета си за храна, транспорт и сметки. Спестяванията също намаляват, а част от домакинствата вече разчитат на кредити, за да покрият текущите си разходи.
Бизнесът се адаптира
Търговците и производителите са принудени да търсят начини да запазят клиентите си – чрез гъвкави отстъпки, промоции и дигитализация на продажбите. Онлайн търговията, която предлага по-голям избор и често по-добри цени, печели все по-голямо доверие.
Перспективи
Експертите прогнозират, че ако цените продължат да растат, потребителите ще станат още по-пестеливи и рационални. Луксозните стоки и услугите извън първа необходимост ще останат на заден план, докато основното внимание ще е насочено към оцеляването и оптимизирането на бюджета.